Initiativer på Fanø
Initiativer på Fanø, januar-juli 2023.
Kampagner, sociale medier, Google, projekter, drift, presse.
KAMPAGNER
- Stor gastro kampagne fra Fanø – se ambassadørfilm HER.
- Kampagnen lå op ad en af TV2 mest populære nye danske Tv-serier, ”Dansegarderoben”, på TV2 Play
- Kampagnen fik 608.769 visninger
- 94,73 % har set kampagnen til ende (meget flot i betragtning af, at filmen er relativt lang)
- Oplysningskampagne på Fanø 2021-nu
- Mål: skab opmærksomhed på ønsket adfærd – eks. Tag cyklen, hold hunden i snor, pas på naturen osv.
- Samarbejdspartnere: Fanø Kommune
- Cykelkampagne i samarbejde, juli-sep. 2023
- Formål: At få flere til at tage cyklen til Fanø og bruge cyklen til at komme rundt på øen.
- Fanø Kommune og Dansk Cykelturisme
Der er sket en stigning i antallet af cykler på Fanø Færgen samt fald i personbiler på færgen (19.482 færre i 2023 (januar-juli) sammenlignet med 2022)
Eksempler fra sociale medier:
- Ø-Camino:
- Rækkevidde på Facebook: 64100 unikke visninger
- Rækkevidde på Instagram: 1800 unikke visninger
- Kina til Fanø/Dragefestival:
- Rækkevidde på Facebook: 24.139 unikke visninger
- Rækkevidde på Instagram: 12.817 unikke visninger
Eksempler på Google søgninger og placeringer pr. 18. august 2023:
Oplevelser Fanø
Nr. 1
Aktiviteter Fanø
Nr. 1
Spisesteder Fanø
Nr. 2 efter TripAdvisor
Ferie på Fanø
Nr. 2 efter Sol og Strand
Attraktioner Fanø
Nr. 2 efter TripAdvisor
Fanø Internationale Dragefestival/Dragefestival Fanø
Nr. 1
PROJEKTER
- Ø-high Five (løbende, sluttes 2023)
- Samarbejde mellem 5 danske øer, Fanø, Samsø, Læse, Ære og Langeland. Projektet har til formål at fremme og skabe kendskab til nogle af de aktiviteter, som vi på alle 5 øer arbejder med. Herunder fx kitesurfing, golf, vinterbadning,
- Fanø Arts and Crafts I Power to Experience – synlig kunstrunde
- Vestkysten som Powerbrand: dataprojekt og potentiale analyse
- Vestkysten som Powerbrand: Store internationale kampagner med VisitDenmark i Tyskland og Holland. Se eksempel på side HER.
- De Grønne Idealister: autocampere og bæredygtige feriehuse
DRIFT
- Turistkontor med en tysk- og engelsktalende ansat.
Betjent åbningstid:
mandag-fredag 10.00-14.00 i højsæson
mandag og fredag 10.00-14.00 i ydersæson
Turistkontoret er åbent:
Mandag-søndag 10.00-18.00 hele året
- Turistinspirationer hos udvalgte aktører.
Betjenes i forhold til deres åbningstid.
PRESSE
Juni/juli/august
- Pressetur med National Geographic Food
- Fokus på mad. 2-3 helsider. Markedsføringsværdi 130.000-200.000 DKK.
- Wandel Magazine
- Fokus natur og vandring. Artikel udkommer anden halvdel af 2024.
- Pressetur med Vogue Living
- 15 siders reportage fra Vadehavsøerne. Markedsføringsværdi 1 mio. DKK.
- Pressetur med Jesper Møller
- Fokus på mad og kultur.
Pressetur med Caravannen Magazine
Fokus på kultur- og naturoplevelser.