Aktiviteter i 2023
Destination Vadehavskystens aktiviteter i 2023. Hvad har vi nået i 2023?
29.12.2023
Året der gik i Destination Vadehavskysten har budt på mange spændende aktiviteter indenfor projekter og marketing.
Nedenfor kan du se de mange aktiviteter, vi har lavet i 2023.
- 4. plads som bedste destination til Danish Travel Awards 2023 (Kun overgået af Bornholm, Århus og Vesterhavet)
Kampagner
- Gastro og brug af lokale fødevareproducenter
- Børnefamilie ved Vadehavskysten
- Bubber anbefaler Ribe
- TV kampagnen lå op ad en af TV2 mest populære nye danske TV-serier, ”Dansegarderoben”, på TV2 Play og fik 608.769 visninger. 94,73 % har set kampagnen til ende (meget flot i betragtning af, at filmene er relativt lange)
- Sideløbende advertorials med artikel indhold i Politikken, Kristeligt Dagblad, JFM Sommertillæg
- Sociale Medier – Video med ”lynoplevelse” og Karrusel formater
Vi har på Facebook og Instagram også afviklet en meget stærk kampagne, på formaterne Video med Lynoplevelse, samt Karrusel formatet, Video med Lynoplevelse betyder, at videoen linker hen til en specialbygget landingsside på Facebook og Instagram.
Antal eksponeringer: 2.378.703
Antal klik til vadehavskysten.dk: 94.835
Pris pr. klik: 1,96 kr. (lige over halv pris af hvad vi normalt ser på Facebook/Instagram)
Tid med forbrugeren i gnms: 24.59 sekunder
- ”Adventskalender” konkurrence på SoMe
- Cykelkampagne på Fanø (betalt af Fanø Kommune og Dansk Cykelturisme)
Samlet budget: 15.000
Eksponeringer: 40.994 i løbet af juni og juli 2023.
- Lys i Mørket kampagne (betalt af ØHigh5)
Samlet budget: 5.000
Eksponeringer: 145.687 i 10 dage op til Lys i Mørket.
Content
- Ny ambassadørfilm: Karin fra Mandø med fokus på livet på en lille ø med kun 27 indbyggere
- Nye fotos fra Mandø
- Nye filmklip og fotos fra Lys i Mørket
Presse
- Årlig presseworkshop med VisitDenmarks markeder
Presseture 2023
- Rasmus Krarup - De Danske Bryggerier + hotel guide serie
- Johan Öberg - Rejse igennem Danmark fra Tønder til Trekantområdet
- Vest Connected - Kendskab til Danmark og TUI’s produktudbud på det Belgiske marked
- Peripleties - Promovering af camping i destinationen for franske autocampere
- National Geographic Food - Fokus på mad. 2-3 helsider. Markedsføringsværdi 130.000-200.000 dkk.
- Wandel Magazine - Fokus natur og vandring. Artikel udkommer anden halvdel af 2024.
- Vogue Living - 22 siders reportage fra Vadehavsøerne. Markedsføringsværdi 1,5 mio. dkk.
- Jesper Møller - Fokus på mad og kultur.
- Caravannen Magazine - Fokus på kultur- og naturoplevelser.
- Dove Magazine! NL - Reportage om Mandø, Fanø og Ribe
- Faboulous MAMA NL - Familieferie reportage
- Columbus Travel NL - Stort rejsemagasin – fokus på arkitektur i Danmark
Projekter
- Power to Experience
- Fanø Arts and Crafts - synlig kunstrunde
- Jagten på de grønne idealister - autocampere og bæredygtige feriehuse
- Masterplan for Esbjerg Havn
- ØHigh5 - Lys i Mørket
- Vestkysten som Powerbrand: dataprojekt og potentiale analyse
Vestkysten på Finansloven
- Turismekonference på Christiansborg
- Besøg af Erhvervsministeren til snak om Vestkystens potentialer og udfordringerne for detailhandlen (Besøgte Vadehavscentret og Hotel Dagmar)
Netværk
- Strategiske partnermøder
- Sæsonstartsmøde
- Generalforsamling
- Produktkendskabstur for frontpersonale
- Partnermøde med netværksworkshop - skabelse af nye samarbejde og produkter
- Inspirationstur for strategiske partnere og bestyrelsen
- Lokale netværksmøder
- Workshops ifbm. Masterplanen for Esbjerg Havn
- Partnerundersøgelser
Tryksager
- Ferieguide
- Bykort (Ribe, Esbjerg. Fanø Mandø)
- Fanø ø camino kort
- Fanø oplevelseskort
Turistinformation
- Åbning og indvielse af nyt turistkontor i Ribe
Meet & More
- Produktkendskabstur for lokale virksomheder
- Samarbejde med State of Green
Events
- Fantasy Festival (Repræsenteret i Advisory Board)
- Esbjerg Festuge (Repræsenteret i styregruppe)
- Videreudvikling af Fanø Strik, så en større strikkefestival fastholdes på Fanø (i samarbejde med alle involverede på Fanø)
- Involveret i Dragefestival på Fanø
- Arrangører af Lys i Mørket på Fanø
Digitalt
- Udvikling af nye temasider på website
- Nyhedsmails til partnere og turister
- Videreudvikling af Benefits for You
Erhvervspartnere
- Møder med mulige sponsorer af turismen og turismeprojekter
VisitDenmark
- WonderWorkshop - VisitDenmarks fokus fra vores destination
- ERFA grupper på tværs af Danmark
- Presseworkshop
- VisitData
Kernefortællinger på skrift og film:
- Vadehavskystens kernefortælling
- Ribes kernfortælling
- Esbjergs kernefortælling
- Fanøs kernefortælling
- Mandøs kernefortælling
- Oversættelse af samlet kernefortælling til tysk